You are here

Dijeta, ali pametno

Dijeta, ali pametno

Atkins dijeta, Dukan dijeta, UN dijeta, proteinska dijeta, kupus dijeta, dijeta od 90 dana, hrono dijeta, mesečeva dijeta...toliko vrsta preporuka za redukciju telesne mase, neki nastali nakon dugogodišnjih istraživanja uvaženih nutricionista, a neki jednostavno kruže internetom sa manje ili više naučnih obrazloženja.  

Često je mnogo lakše probati još jedan novi režim ishrane koja obećava brze rezultate bez napora i gladovanja, nego iz korena promeniti naše navike i način života. Zdrava, izbalansirana ishrana, umerena fizička aktivnost je za mnoge od nas nezamisliv pojam u stresnim svakodnevnicama.

Ako se ipak odlučimo za neku od ovih dijeta kako da odaberemo pravu i ne narušimo zdravlje?  

Atkins i Dukan dijeta,u ovom trenutku možda najpopularnije, su dijete na bazi unosa  visokih količina proteina i strogo zabranjuju konzumaciju ugljenih hidrata i kontrolišu unos masti. Tako se u organizmu podstiče lipoliza i  ovaj način ishrane daje očigledne i brze rezultate odmah u prvoj fazi dijete. One su vrlo restriktivne, čak zabranjuju konzumaciju voća, određenih povrća, semenki, time lišavajući organizam supstanci od esencijalnog značaja.

Glavni izvori liposolubilnog vitamina A odosno njegovog prekursora beta karotena su narandžasto obojeno voće i povrće. Vitamina E, takođe jakog antioksidansa i liposolubilnog vitamina ima u mahunarkama lešniku i orasima. Vitamina K ima najviše u zelenom lisnatom povrću.  Citrusno voće bogato C vitaminom je takođe zabranjeno tokom ovih dijeta kao i žitarice koje su prirodan izvor hidrosolubilnih vitamina B kompleksa.  Pored ovih esencijalnih jedinjenja voće i povrće sadrže i niz drugih korisnih fitohemikalija (polifenola, favonoida), prirodan su izvor vlakana, mikro i makroelemenata.

Kao rezultat lišavanja organizma ovim važnim jedinjenjima mogu nastati problemi u funkcionisanju metbolizma i imunog sistema. Češće su rekurentne infekcije pogotovo u prelaznim i zimskim periodima te je neophodno organizmu pružiti dodatnu potporu u vidu raznih suplemenata.

Ukoliko razmišljate da započnete neke od  navedenih proteinskih dijeta, znajte da one nisu bez rizika za vaše zdravlje i obavezno dodajte neki kombinovani multipreparat vitamina i minerala u ishranu.

Zdrav način života, pravilna ishrana, svakodnevna  fizička aktivnost se ipak čine kao bolja alternativa.

Pročitajte slične tekstove

Mršavljenje

Mršavljenje: ne ide bez fizičkih aktivnosti

Gojaznost nije samo estetski problem, predstavlja stanje povećanog rizika od raznih hroničnih bolesti, pre svega kardiovaskularnog sistema i dijabetesa.

21.10.2015

PREPORUKA DIJETETIČARA

26.01.2018