You are here

Magnezijum - nezamenljiv mineral

Magnezijum

Magnezijum je makroelement koji učestvuje u više od 300 procesa u organizmu, veoma je bitan kod normalnog funkcionisanja:

  • glatkih i poprečno-prugastih mišića

Najvažnije je dejstvo na srčani mišić i na glatke mišiće krvnih sudova, takođe i skeletno mišićno tkivo. Magnezijum opušta mišićni tonus i otklanja grčeve istih. Pomaže u smanjenju rizika od kardiovaskularnih bolesti i infarkta miokarda, učestvuje u regulaciji krvnog pritiska.

  • nervnog sistema

Važan je kod depresije, zamora, razdražljivosti, preosetljivosti i stresa.

  • regulacije šećera

Kod velikog broja diabetičara je prisutan nedostatak magnezijuma i cinka. Magnezijum direktno pomaže izlučivanje insulina iz ćelija pankreasa i povećava odgovor ćelija na insulin. Iako sam magnezijum ne leči dijabetes, bitno je da dijabetičari unose otimalne količine ovih jona.

  • energije organizma

Direktan je uticaj magnezijuma na stvaranje energije na ćelijskom nivou. Znaci hroničnog umora  se obično umanje posle redovne upotrebe preparata magnezijuma.

 

Magnezijum  ima sve veći značaj u suplementaciji, pre svega što ga u prirodnim izvorima ima sve manje zbog upotrebe veštačkih đubriva, najviše kalijuma. Ima ga u povrću zelene boje, orasima, bademima.

Fiziološki znaci nedostatka ovih jona se manifestuju najčešće grčevima muskulature, srčanim aritmijama, migrenoznim glavoboljama, povišenim šećerom i nervozom.

Nedostatak magnezijuma može da nastane u stanjima većih fizioloških potreba ( trudnoća,laktacija, kod sportista) i češće usled upotrebe određenih grupa lekova kao što su diuretici, ACE inhibitori i imunomodulatori. Hronična konzumacija alkohola takođe dovodi do nedostatka.

Pri oralnom uzimanju magnezijuma treba voditi računa i o uzimanju drugih lekova i preparata. Sa nekim lekovima magnezijum stvara nerastvorne helate u želucu i značajno im umanjuje dejstvo, pa se savetuje razmak od tri sata između uzimanja. Preparati kalcijuma i gvoždja smanjuju apsorpciju magnezijuma, a vitamin B6 povećava, pa stručnjaci sve više preporučuju uzimanje magnezijuma zajedno sa B6 vitaminom zbog sinergističkog dejsta na mišićno-nervni sistem.

Magnezijum se eliminiše iz organizma putem bubrega, pa hronični bubrežni bolesnici moraju da konsultuju lekara pri uzimanju ovog suplementa.

Pročitajte slične tekstove

stomak

Polovina odraslih je bar jednom posle jela osetio bol, pečenje u želucu.

06.12.2015
Menopauza

 

Osnovni pojmovi i definicije

Klimaks, klimakterijum je grčka reč i označava period od 10-15 godina kod žena iz potpune polne zrelosti  do potpunog  prestanka lučenja polnih hormona.

26.10.2016