You are here

Magnezijum - nezamenljiv mineral

Magnezijum

Magnezijum je makroelement koji učestvuje u više od 300 procesa u organizmu, veoma je bitan kod normalnog funkcionisanja:

  • glatkih i poprečno-prugastih mišića

Najvažnije je dejstvo na srčani mišić i na glatke mišiće krvnih sudova, takođe i skeletno mišićno tkivo. Magnezijum opušta mišićni tonus i otklanja grčeve istih. Pomaže u smanjenju rizika od kardiovaskularnih bolesti i infarkta miokarda, učestvuje u regulaciji krvnog pritiska.

  • nervnog sistema

Važan je kod depresije, zamora, razdražljivosti, preosetljivosti i stresa.

  • regulacije šećera

Kod velikog broja diabetičara je prisutan nedostatak magnezijuma i cinka. Magnezijum direktno pomaže izlučivanje insulina iz ćelija pankreasa i povećava odgovor ćelija na insulin. Iako sam magnezijum ne leči dijabetes, bitno je da dijabetičari unose otimalne količine ovih jona.

  • energije organizma

Direktan je uticaj magnezijuma na stvaranje energije na ćelijskom nivou. Znaci hroničnog umora  se obično umanje posle redovne upotrebe preparata magnezijuma.

 

Magnezijum  ima sve veći značaj u suplementaciji, pre svega što ga u prirodnim izvorima ima sve manje zbog upotrebe veštačkih đubriva, najviše kalijuma. Ima ga u povrću zelene boje, orasima, bademima.

Fiziološki znaci nedostatka ovih jona se manifestuju najčešće grčevima muskulature, srčanim aritmijama, migrenoznim glavoboljama, povišenim šećerom i nervozom.

Nedostatak magnezijuma može da nastane u stanjima većih fizioloških potreba ( trudnoća,laktacija, kod sportista) i češće usled upotrebe određenih grupa lekova kao što su diuretici, ACE inhibitori i imunomodulatori. Hronična konzumacija alkohola takođe dovodi do nedostatka.

Pri oralnom uzimanju magnezijuma treba voditi računa i o uzimanju drugih lekova i preparata. Sa nekim lekovima magnezijum stvara nerastvorne helate u želucu i značajno im umanjuje dejstvo, pa se savetuje razmak od tri sata između uzimanja. Preparati kalcijuma i gvoždja smanjuju apsorpciju magnezijuma, a vitamin B6 povećava, pa stručnjaci sve više preporučuju uzimanje magnezijuma zajedno sa B6 vitaminom zbog sinergističkog dejsta na mišićno-nervni sistem.

Magnezijum se eliminiše iz organizma putem bubrega, pa hronični bubrežni bolesnici moraju da konsultuju lekara pri uzimanju ovog suplementa.

Pročitajte slične tekstove